Povinné informace
Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
1. Oficiální název
Městské muzeum v Čelákovicích, příspěvková organizace2. Důvod a způsob založení
Příspěvková organizace zřízená zřizovatelem Městem Čelákovice, která vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Příspěvková organizace Městské muzeum v Čelákovicích vznikla rozhodnutím zřizovatele dne 1. 12. 1991. Hlavním účelem zřízení organizace je zajištění následujících činností:
- činnost muzea podle ustanovení § 2 odst. 4 muzejního zákona (zákona č. 122/2000 Sb., v platném znění) a poskytování standardizovaných veřejných služeb ve smyslu ustanovení § 2 odst. 8 a ustanovení § 10a muzejního zákona, a to zejména:
- získávání a shromažďování přírodnin, lidských výtvorů a pro vědecké a studijní účely;
- zkoumání prostředí, z něhož jsou přírodniny a lidské výtvory získávány;
- vytváření sbírek vybraných přírodnin a lidských výtvorů, jejich trvalé uchování, evidování a odborné zpracování;
- umožnění způsobem zaručujícím rovný přístup všem bez rozdílu k využívání sbírek vybraných přírodnin a lidských výtvorů poskytováním vybraných veřejných služeb;
- poskytování dalších veřejných služeb ve smyslu § 2 odst. 5 zákona č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy, ve znění pozdějších předpisů, které slouží k uspokojování kulturních, výchovných, vzdělávacích a informačních služeb veřejnosti;
- záchranný archeologický výzkum podle § 21 odst. 2 zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů, v rozsahu povolení Ministerstva kultury ČR ze dne 24. 4. 1995 a Dohody o rozsahu a podmínkách provádění archeologických výzkumů uzavřené dne 17. 3. 2015 mezi Českou Republikou - Akademií věd ČR a příspěvkovou organizací;
- informační centrum
Mezi okruhy doplňkové (hospodářské) činnosti muzea náleží 1) pronájem svěřeného a dalšího majetku v mezích stanovených zřizovatelem a 2) hostinská činnost.
Statutárním orgánem muzea je ředitel jmenovaný radou města. Ředitel jedná ve všech věcech muzea samostatně, písemné dokumenty podepisuje tak, že k úplnému názvu příspěvkové organizace připojuje svůj vlastnoruční podpis s uvedením jména, příjmení a funkce. V době nepřítomnosti ředitele jedná ve stejném rozsahu a stejným způsobem jeho zástupce jmenovaný ředitelem. Ředitel muzea je povinen dbát pokynů, které v oblasti své působnosti k provedení právních předpisů a této zřizovací listiny vydává zřizovatel.Ministerstvo kultury České republiky ve smyslu zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění platných předpisů, vydalo povolení k provádění archeologických výzkumů pro Městské muzeum v Čelákovicích dne 26. 4. 1995. Dohoda o rozsahu a podmínkách provádění archeologických výzkumů na základě § 21 odst. 2 zákona č. 20/1987, o státní památkové péči, ve znění platných předpisů, byla mezi Akademií věd České republiky a Městským muzeem v Čelákovicích uzavřena dne 17. 3. 2015.
Součástí muzea je infocentrum, které organizačně zajišťuje návštěvnický provoz a prodej suvenýrů.
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
- Městské muzeum v Čelákovicích, Na Hrádku 464 (Tvrz), 250 88 Čelákovice
- Adresa pro osobní návštěvu:
- Telefonní spojení:
326 991 556, 326 991 192
Číslo faxu:
326 991 192
Internetové stránky muzea:
www.celmuz.cz
E-mail:
info@celmuz.cz
ID datové schránky: 6ack5yg
5. Bankovní spojení:
- muzejní účet č. 215935786/2010 vedený u Fio banky, a. s.
6. IČ
00175722
7. DIČ
muzeum není plátce DPH
8. Základní dokumenty
9. Žádosti o informace a dalších podání:
Postup při ústně podané žádosti:Nebude-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Rovněž přijde-li žadatel s ústní žádostí o informaci, jejíž zodpovězení je složité, bude požádán o její písemné podání.
Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí:
Písemné žádosti o poskytnutí informace doručené osobně podává žadatel v kanceláři muzea. Písemné žádosti doručené osobně, poštou nebo telekomunikačním zařízením budou z kanceláře muzea podle obsahu předány k vyřízení jednotlivým oddělením či pracovníkům muzea.Z podání musí být zřejmé, že je určeno muzeu, a kdo jej podává. U podání prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena rovněž identifikace žadatele (např. elektronická adresa).
Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí o informace se dále řídí ustanovením §14 zákona.
Příjem žádostí a dalších podání: elektronicky, telefonicky, ústně, písemně doručeno do kanceláře.
Žadatel o informaci může podat odvolání u muzea ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti. V řízení o odvolání se postupuje v souladu s příslušným ustanovením správního řádu.
10. Úhrady za poskytování informací
11. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění
výroční zprávy: zprávy v jednotlivých letech